ملاصدرا یکی از فلاسفه بزرگ و دانشمندان حکمت الهی در جهان اسلام می باشد. زاده گاه وی در شیراز است و تحصیلات خود را در اصفهان گذرانده است اما در میانسالی به قم سفر می کند و برای تهذیب نفس و به دلیل مخالفت عده ای با اعتقادات فلسفی وی به روستای کهک می رود و به مدت 15 سال در این روستا زندگی می کند.

این روستا در 30 کیلومتری شهر قم واقع شده است. و اکنون خانه ی تاریخی ملاصدرا یکی از مناطق گردشگری بخش کهک به حساب می آید. به خصوص به دلیل آب و هوای بی نظیر این روستا، کوهستانی بودن این منطقه، خاک حاصل خیز و باغات سرسبز و آب شیرینش مسافران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

این جاذبه نزدیک را از دست ندهید: دره سلیمان قم

خانه ی ملاصدرا که مربوط به دوره صفوی می باشد به مانند دیگر خانه های قدیمی مناطق گرمسیری از خشت خام و ملات گل ساخته شده است و  دارای گنبدی است با گچبری های ساده و سجاده ای. نورگیر هایی در بنجره های بالا و همینطور سقف گنبد با شیشه هایی رنگی تعبیه شده است. این خانه در سال 1375 به ثبت آثار ملی رسیده است و میراث فرهنگی در سال 1377 آن را بازسازی کرده است.

علاوه بر خانه ی ملاصدرا مکان های دیدنی دیگری نیز در بخش کهک وجود دارد که می توانید از آن ها نیز بازدید کنید مانند آب انبار کهک، مقبره شانزده امامزاده، چاله غار وشنوه، چهار طاقی، محوطه باستانی شمشیرگاه، تپه تاریخی صرم و...