شهرستان چابهار در جنوب ایران قرار دارد. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند واقع شده است. بندر چابهار یکی از شگفت انگیزترین بندرهای کشور ایران است. این بندر بخاطر آب هوای بهاریش به آن چابهار گفته می شود و به زبان محلی به آن چَهبار می گویند. این به آن معناست که شما می توانید در هر فصلی از سال را به چابهار سفر بکنید حتی در زمستان که سرما سفر را تقریباً در اکثر شهرها ایران متوقف کرده یا در تابستان که گرمای هوا میل سفر را در آدم می کشد. اما چابهار در زمستان گرمترین نقطه در ایران است و در تابستان خنک ترین شهر بندری جنوب ایران می باشد.

بندر و دریای چابهار


از غذاهای محلی شهرستان چابهار می توان به تباهگ ، قلیه ماهی ، ماهی کباب ، حواری ، بتو ماش و غیره نام برد و مردم چابهار به نان، نگن میگویند و یکی از معروف ترین نان های چابهار نان تیموش می باشد. مردم بندر چابهار به زبان بلوچی صحبت میکنند.

کوه های مینیاتوری یا مریخی یکی از جادبه های بندر چابهار می باشند. این کوه ها در 40 تا 50 کیلومتری چابهار به سمت بندر گواتر قرار گرفته اند. جنس این کوه ها رسوبی است و روی آن ها هیچ گیاهی رشد نمی کند و شکل آنها مخروطی می باشد. از دیگر جاذبه های چابهار می توان به قلعه تیس ( قلعه پرتقالی ها ) ، غارهای بان مسیتی ، اسکله ماهیگیری ، بندر گواتر ، تالاب لیپار، تالاب صورتی ، گل افشان ، و مسجد جامع تیس که یادگاری از دوران صدر اسلام می باشد نام برد. شهرستان چابهار بخاطر داشتن آب هوای بهاری و دریایی با موج های بلند و چشم نواز و با ماهی های خوشمزه و باغ های با موزهای شیرین و مردمانی مهمان نواز از قوم بلوچ و جنس معرفت، باعث شده تا گردشگران داخلی و خارجی زیادی را مجذوب خودش بکند.

بندر چابهار


با گردشگری 724و نصب اپلیکیشن موبایل آن همراه ما باشید تا با دیگر مکان های زیبا و تفریحی شهر چابهار آشنا شویدwink