بزرگ بازار اطلس یکی از مجتمع های مدرن و بزرگ تفریحی-تجاری مشهد است  که برای فروشگاه های بزرگ و متعدد مشهور شده است.جامع ترین مرکز تخصصی جهیزیه و لوازم منزل کشور.

بازار اطلس مشهد یکی از جاهای دیدنی مشهد است. که در بزرگراه شهید کلانتری در میدان حافظ در بلوار کوشش جنوبی واقع شده است . این مجتمع با داشتن امکانات کافی و تجهیزات مدرن همه روزه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند و استقبال بی شمار از این مجتمع آن را به یکی از قطب های مهم توریستی تبدیل کرده است. بازار اطلس مشهد که در زمره جاذبه های تفریحی و گردشگری قرار دارد علاوه بر اینکه انتخاب مناسبی برای خرید محسوب می شود برای شکم گردی و سرگرمی های جدید بهترین گزینه به شمار می رود، اما آنچه این مجتمع را در رتبه اول جاذبه ها قرارداده است جذب تمامی گروه های سنی است که بر محبوبیت هر چه بیشتر آن اضافه کرده است. بازار اطلس مشهد در نزدیکی حرم مطهر امام رضا قرار دارد و با توجه به موقعیتش  آن را به پربازدید ترین فروشگاه در میان زائران و مردم مشهد تبدیل کرده است.

این مقاله خواندنی را از دست ندهید: بهترین مراکز خرید مشهد

معماری بازار اطلس مشهد

بازار اطلس مشهد که از جمله جاهای تفریحی مشهد محسوب می شود، از معماری منحصر به فردی برخوردار است و این هنر معماری را می توان در ظاهر آن مشاهده کرد که از خطوط افقی با متریال های مختلف پوشیده شده است این اشکال که ظاهر پاساژ را جذاب کرده است با زیبایی هر چه تمام در کنار هم قرار گرفته اند و جلوه محصورکننده ای را به خیابان می دهند به طوری که چشم هر رهگذری را به خود جذب می کند. بازار اطلس مشهد مساحتی حدود 10886متر مربع را در برگرفته است و از یازده  طبقه با صدو چهارده هزار متر مربع زیر بنا برخوردار است، همچنین سه ورودی در اضلاع مختلف پاساژ دارد که هر یک دارای سطح و ارتفاع متفاوتی هستند و این امر دسترسی راحتی به بازار اطلس داده است و افرادی که ازکالسکه و ویلچر استفاده می کنند بدون هیچ مانع و سختی وارد بازار می شوند.

فروشگاه های بازار اطلس مشهد

بازار اطلس مشهد یک پاساژ مجهز برای خرید ابزار خانه از قبیل انواع لوازم برقی، سرویس آشپزخانه، سرویس خواب، اکسسوری های روز دنیا، فرش، لوازم زینتی خانه، پرده ، لوستر، میز غذاخوری، مبل و... است که با این همه امکانات می توان گفت این بازار مجهزترین مرکز تخصصی برای خرید جهزیه با انواع برندهای معتبر روز جهان است. آنچه در این بازار حائز اهمیت است مجزا بودن کالا و اقسام در هر طبقه است به طوری که در طبقه A انواع بورس چینی، کریستال، دکوری، بلور و در طبقهB لوازم برقی منزل،  در طبقهC اجناس صوتی و تصویری ، در طبقه D بورس فرش ، موکت و مشتقات دیگر و در طبقه E پوشاک، کالاهای آرایشی و بهداشتی، دیجیتال، سوغات  می توان مشاهده کرد. درمیان این طبقات، طبقه C  با داشتن دفاتر بیمه یکی از شلوغ ترین قسمت های پاساژ است که همه روزه افراد بسیاری برای انجام کارهای خود به این بخش سر می زنند علاوه بر دفاتر بیمه موجود در این طبقه، سالن جلسات با فضای بزرگی نیز وجود دارد که در مناسبت ها مراسمات مختلفی در این سالن ها برگزار می شود.

بزرگ بازار اطلس مشهد

پارکینگ بازار اطلس مشهد

بازار اطلس مشهد 30 هزار متر مربع پارکینگ طبقاتی هوشمند دارد که دارای 1200 واحد است این پارکینگ از دسترسی راحتی برخوردار است و در شلوغی شهر که جایی برای پارک کردن نیست انتخاب مناسبی برای پارک کردن ماشین محسوب می شود تا در کمال آرامش و راحتی خیال از مجتمع تفریحی و گردشگری دیدن کرد.

سینما بازار اطلس مشهد

یکی از قسمت های سرگرم کننده بازار اطلس مشهد سینمای پردیس است که در مجموع 11 سالن دارد و شامل پرده های معمولی و سه بعدی است البته در این سینما سه سالن VIP وجود دارد که از محیطی لوکس و امکانات عالی برخوردار است و برای خاص پسندان انتخاب اول به شمار می رود.

شکم گردی

شکم گردی از تفریحات دلپذیر این مجموعه است که با داشتن کافی شاپ، رستوران و فست فودها انتخاب نامحدودی را به علاقه مندان می دهد.بازار اطلس مشهد که بزرگ ترین فودکورت شرق کشور را دارد از آشپزان ماهر و حرفه ای برخوردار است که انواع غذاها و نوشیدنی های گرم و خنک، بستنی، کیک و دسر سرو می کنند و برای افرادی که پس از خرید گرسنه شده اند یا به قصد دورهمی به این مکان آمدند بهترین خدمات ارائه داده می شود.

سایر امکانات

  • باجه بانک انصار در طبقه C
  • نگارخانه با آثار هنری داخلی و خارجی
  • دفتر بیمه ایران،رازی، پاسارگاد
  • دفتر خدمات مسافرتی
  • دفتر خدمات ارتباطی
  • آسانسور، پله، رمپ برقی
  • دوربین مداربسته
  • سیستم اعلام حریق و سایر خدمات رفاهی
  • سرویس بهداشتی

 

بزرگ بازار اطلس مشهد - تصاویر

مسیرهای دسترسی

بازار اطلس مشهد که از مسیر دسترسی راحتی برخوردار است این فرصت را به مردم عزیز داده است تا بتوانند هم با وسیله نقلیه عمومی و هم با ماشین شخصی به این مکان بیایند.
اگر قصد بازدید از بازار اطلس مشهد را با ماشین شخصی داشته باشید می توانید از طریق بزرگراه شهید کلانتری، بلوارنماز، بلوار کوشش به مرکز خرید اطلس مشهد بروید اما اگر قصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را داشته باشید می توانید از  اتوبوس های خط  71 و یا 71/1 و ایستگاه 17 شهریور مترو استفاده کنید و در صورت تمایل به استفاده از تاکسی باید از بلوار نماز استفاده کرد تا به پاساژ اطلس رسید.

ساعات کاری بازار اطلس مشهد

بازار اطلس مشهد همه روزه از ساعت 10 صبح تا 23 شب آماده ارائه خدمات برای هموطنان است البته قابل ذکر است برخی از مغازه های بازار در ساعات 14 تا 16 بسته هستند و قسمت ها فوت کورت در موقع نهار و شام و بخش کافه در عصر باز می باشند.

بزرگ بازار اطلس مشهد - ساعات کاری