اقامتگاه بوم گردی کلبه بالاکایلو علی آباد کتول

علی آباد کتول شهرستانی است که در استان زیبا و سرسبز گلستان قرار دارد. یکی از جاذبه های دیدنی این روستا، ویلا و کلبه اقامتی بالاکایلو است. خانه روستایی بالاکایلو خاطره ای زیبا از سفری دل انگیز را برایتان رقم خواهد زد. تجربه اقامت درون باغی سرسبز و پوشیده شده با انواع گل های زیبا و رنگارنگ با صیفی جات محلی که از بالکن آن می توانید این منظره زیبا را در کنار چشم انداز بی نظیر دشت و جنگل مشاهده نمایید.

فاصله 600 متری خانه روستایی بالاکایلو تا آبشار بی نظیر چلی با 60 متر ارتفاع و مشرف بودن به جاده کایلو که به دلیل زیبایی خیره کننده آن که مملو از درختان زیبای جنگلی بوده، در کنار قرارگیری در دل جنگل های بی پایان هیرکانی شما را به دیدار از قطعه ای از بهشت دعوت می نماید.

ویلا و کلبه اقامتی بالاکایلو

موقعیت خانه روستایی بالاکایلو

خانه روستایی بالاکایلو در استان گلستان، در 20 کیلومتری شهرستان علی آباد کتول در روستای ییلاقی لوکال چلی و در دل روستای تاریخی چلی سفلی قرار گرفته است.

ظرفیت خانه روستایی بالاکایلو

این مکان دنج که بصورت یکجا و دربست به شما اجاره داده می شود، با زیر بنای 90 متر، برای اقامت 8 نفر ظرفیت دارد. بدین صورت که ظرفیت استاندارد آن 5 نفر بوده اما تا حداکثر 3 نیز ظرفیت پذیرش مازاد را دارد. فضای خواب خصوصی برای 2 نفر بصورت تشک معمولی تعبیه شده و برای 5 نفر نیز در فضایی مشترک، تشک های عادی قرار داده شده است.

عکس ویلا و کلبه اقامتی بالاکایلو

محیط خانه روستایی بالاکایلو

محیط اطراف خانه روستایی بالاکایلو، زیبایی چشم نوازی داشته، همچون تابلویی بی نقص از طبیعت در مقابل چشمانتان قرار گرفته تا شما را به جهانی از زیبایی دعوت نماید. جهانی تشکیل شده از جنگل های انبوه، دشت های پهناور و سرسبز، آب و هوای پاک، چشمه سارها و آبشارهای خروشان.

روستای بالاکایلو

امکانات خانه روستایی بالاکایلو

مجموعه خانه روستایی بالاکایلو  امکانات رفاهی کاملی همچون: راهنمای تور گردشگری، آلاچیق، بخاری گازی، مبلمان، میز و صندلی، باربیکیو، حمام، تراس، کمد و رخت آویز، تلویزیون، یخچال، سرویس بهداشتی ایرانی، گیرنده دیجیتال، وسایل پخت و پز آشپزخانه، جاروبرقی، سیستم گرمایشی، آب لوله کشی، پارکینگ عمومی غیر مسقف در نزدیکی محل اقامت، آب لوله کشی و آنتن دهی موبایل می باشد.

خانه روستایی بالاکایلو شامل هال، آشپزخانه با تمامی وسایل مورد نیاز، 1 اتاق خواب، حمام در داخل کلبه و سرویس بهداشتی ایرانی در بیرون کلبه می باشد. کلبه دارای دو تراس در دو سمت آن با چشم انداز رو به سمت جنگل می باشد.

 با توجه به این که این کلبه تفریحی در منطقه ای کوهستانی و ییلاقی قرار دارد، نیازی به سیستم تهویه و خنک کننده در فصول گرم سال را ندارد. همچنین با توجه به نبود سوپرمارکت در نزدیکی این مکان، حتما مایحتاج خود را از قبل تهیه نمایید.

کلبه به گاز شهری متصل بوده، سیستم گرمایشی آن نیز از همین طریق است. همچنین آب چشمه های اطراف، تامین کننده آب آشامیدنی آن است. در صورت تمایل به درست کردن آتش برای چای آتشی، پخت و پز، شب نشینی های شبانه و ... هیزم تعبیه شده است. در صورت تمایل به صرف غذاهای سنتی روستایی، می توانید با هماهنگی قبلی با صاحب مهربان اقامتگاه، متناسب با ذائقه خود سفارش دهید.

ویلا و کلبه اقامتی بالاکایلو -روستای بالاکایلو

مسیر دسترسی خانه روستایی بالاکایلو

برای عزیمت به اقامتگاه خانه روستایی بالاکایلو به هیچ عنوان نگران مسیر راه نباشید زیرا جاده کاملا آسفالت بوده، نیازی به خودروهای آفرود یا شاسی بلند ندارید. البته برای ورود به مجموعه باید از کوچه ای 30 تا 40 متری با شیب حدود 30 درجه که خاکی است، عبور نمایید.

قیمت اجاره خانه روستایی بالاکایلو

در ایام عادی سال و اواسط هفته قیمت ها پایین تر و در ایام پیک سال بالاتر رفته، از حدود 300،000 تومان تا 600،000 تومان متغییر است. البته با توجه به تورم موجود، قیمتها پیوسته در حال افزایش است.

جاذبه های اطراف خانه روستایی بالاکایلو

قرارگیری خانه روستایی بالاکایلو در دل جنگل های سرسبز، جاده کوهستانی و زیبا و دشت های پوشیده از گل های رنگارنگ، خود به تنهایی برای تفریح و استراحتی دلچسب کفایت می کند اما می توانید از جاذبه های اطراف آن همچون: روستای جنگلی نرسو، آبشار بسیار زیبا و دیدنی کبودوال، جنگل توسکستان، آبشار چلی، سد خاکی، جنگل های بکر هیرکانی و دریاچه زرین گل نیز دیدن نمایید.

تصاویر ویلا و کلبه اقامتی بالاکایلو

قوانین و مقررات خانه روستایی بالاکایلو

قوانین اقامتگاه خانه روستایی بالاکایلو همچون سایر اقامتگاه ها بوده، در نهایت منجر به رفاه و آسایش بیشتر شما خواهد شد. 

قوانین کنسلی خانه روستایی بالاکایلو

با توجه به پرطرفدار بودن اینگونه مکان ها حتما قبل از رزرو آن، از قطعی بودن سفر خود و همچنین قوانین کنسلینگ آن مطلع گردید. 

فاصله خانه روستایی بالاکایلو تا جاذبه های گردشگری منطقه

فاصله تا فرودگاه گرگان: 53.1 کیلومتر (58 دقیقه)

فاصله تا ترمینال مسافربری گرگان: 44.8 کیلومتر (50 دقیقه)

فاصله تا ایستگاه راه آهن گرگان: 45.6  کیلومتر (52 دقیقه)

فاصله تا مرکز شهر علی آباد کتول: کیلومتر (31 دقیقه)

فاصله تا ترمینال مسافربری علی آباد کتول: 24.6 کیلومتر (31 دقیقه)

فاصله تا روستای جنگلی نرسو: 7.7 کیلومتر (11 دقیقه)

فاصله تا جنگل توسکستان: 52  کیلومتر (56 دقیقه)

فاصله تا آبشار چلی: 600 متر (5 دقیقه)

فاصله تا دریا: کیلومتر (1 ساعت و 30 دقیقه)

فاصله تا دریاچه زرین گل و سد خاکی: 30.3 کیلومتر (39 دقیقه)

فاصله تا آبشار کبودوال: 32.3 کیلومتر (42 دقیقه)

فاصله تا جنگل النگدره: کیلومتر (1 ساعت و 5 دقیقه)

فاصله تا میل گنبد: کیلومتر (2 ساعت و 21 دقیقه)

فاصله تا ناهار خوران گرگان: 50.1  کیلومتر (1 ساعت و 2 دقیقه)

تصاوری ویلا و کلبه اقامتی بالاکایلو - روستای بالاکایلو عکس

اگر شما هم تجربه سفر به این روستا و اقامتگاه بسیار زیبا و دیدنی را دارید، با ما به در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.