تهران به واسطه موقعیت مکانی منحصر به فردش، یکی از خوش آب و هواترین شهرهای بزرگ ایران محسوب می شود.  شهری بزرگ و پر جمعیت که هر ساله افراد زیادی برای کار یا تفریح، به آن سفر می کنند. مکان های تفریحی و مهم شهر تهران نیز به صورت پراکنده در بخش های مختلف این شهر قرار گرفته اند. با این وجود محله های شمالی و منطقه شمیرانات تهران، از منطقه های خوش آب و هوا با تفریحات منحصر به فرد در تهران به شمار می رود که شهرت بسیاری دارند. علت آن هم برج ها و آسمان خراش های متعدد، مکان های تفریحی خاص و طبیعت بکر اطراف آن است. علاوه بر آن، شهر توریستی تهران از معدود شهرهای شب زنده دار و شلوغ ایران است. اما یکی از شلوغ ترین و زیباترین مناطق این شهر در شب، محله های شمالی هستند. محله هایی که عمدتاً برای تفریح و گشت و گذار انتخاب می شوند و تجربه لذت بخشی از تماشای پایتخت ایران را برایتان به ارمغان می آورد. با ما در ادامه همراه باشید علاوه بر معرفی محله های شمیرانات تهران، به برخی از تفریحات پر طرفدار در آن ها اشاره کنیم.

درکه و تفریحات منحصر به فردش

درکه تهران از محله های خوش آب و هوا و رنگارنگ شهر تهران است. محله ای قدیمی و آرامش بخش که مکان خوبی برای گذراندن اوقات و فراغت در شهرهای شلوغی چون تهران محسوب می شود. شنیدن صدای آب روان رودخانه درکه در کنار خوردنی های رنگارنگ و رستوران ها متنوع، قاب زیبایی از این محله شمالی پدید آورده است. مسیر دسترسی به این منطقه خوش آب و هوا بسیار راحت است. تاکسی، اتوبوس های BRT، خودرو شخصی یا پیاده، همگی می تواند انتخاب خوبی برای رسیدن به درکه باشند. اگر بخواهید با خودرو شخصی به درکه بروید، باید سحرخیز باشید. اما اگر از افرادی هستید که ترجیح می دهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، مترو تجریش نزدیک ایستگاه برای رسیدن به درکه است. پس از آن باید مسیری را پیاده یا با تاکسی و اتوبوس طی کنید تا به میدان درکه برسید. از آنجا که شغل مردم این محله بیشتر باغبانی یا کشاورزی است، در طی مسیر بارها شاهد افراد محلی ای هستید که در حال فروش میوه های فصل هستند. میوه هایی تازه و دست چین شده که در این منطقه کوهستانی رشد کرده اند. بسیاری از افراد درکه را برای تفریح و صرف غذا در منطقه ای باز و خوش آب و هوا انتخاب می کنند. اما طبیعت دوستان و کوهنوردانی هستند که مسیر سربالایی و زیبای درکه به سمت پلنگ چال را طی می کنند تا علاوه بر مشاهده مناطق بکر و دیدنی های مسیر، برنامه یک گردش و کوهنوردی نیم روزه را برای خود به ارمغان بیاورند. مسیری دیدنی که مکان هایی چون جنگل کارا، دربند قله چین کلاغ و پناهگاه پلنگ چال را در قلب خود جای داده است. درکه در فصول گرم سال یکی از بهترین مناطق برای فرار از گرمای طاقت فرسا به شمار می رود. اما دیدنی های این منطقه در فصل پاییز و زمستان نیز کم نیستند.

قاب زیبا از طبیعت بکر درکه تهران

محله اوین و دیدنی های مهم و معروفش

در جنوب محله درکه، محله ای قدیمی و معروف اوین تهران واقع شده است. محله ای که بیشتر مردم از آن با زندان مخوف و تاریخی اوین یاد می کنند. محله اوین نیز در زمان هایی همانند درکه، منطقه ای سرسبز با باغات متنوع بوده است؛ اما امروزه از این باغ ها تنها نامشان پیداست و تعداد کثیری از باغ ها در این منطقه مشاهده می شوند. به طوری که این محله به گلابی های مرغوب و خوشمزه اش نیز معروف است. در این محله مکان های مهم و معروفی چون دانشگاه شهید بهشتی که از دانشگاه های برتر در کشورمان محسوب می شود، قرار دارد. علاوه بر آن نمایشگاه بین المللی و مهم تهران نیز در نزدیکی اوین قرار گرفته است؛ به همین علت وجود هتلی 5 ستاره با عنوان هتل پارسیان اوین در این منطقه سبب شده تا بسیاری از مسافرانی که به سبب کار به تهران سفر می کنند، این هتل را برای اقامت انتخاب کنند.

طبیعت اطراف محله اوین تهران

ولنجک، محله مرفه نشین تهران

در منطقه شمیرانات و در شرق محله اوین، محله دیگری با نام ولنجک قرار دارد. شهرت این محله از تهران بیشتر به خاطر برج ها و خانه های ویلایی لوکس آن است. اما این محله علاوه بر خانه های لوکس، تفریحات و دیدنی های منحصر به فردی چون بام تهران و تله کابین توچال را نیز درون خود جای داده است. اما ولنجک تهران نیز همانند اوین در زمان هایی دور منطقه ای سرسبز و بکر بوده است؛ اما ساخت و سازهای گسترده در طی این سال ها سبب شده تا به جای باغات گسترده شاهد برج ها و خانه های بی شمار در این منطقه از تهران باشیم.

بوستان های محله ولنجک تهران

این محله بوستان های متنوعی چون بوستان اقاقیا، بوستان توسکا، بوستان نور، بوستان نگین و ... را درون خود جای داده است. از طرف دیگر قرارگیری بام تهران در این منطقه سبب شده تا ولنجک شاهد شب های شلوغ و زیبایی باشد. قطعاً تماشای شهر تهران در شب و در محیطی آرامش بخش، می تواند خستگی یک روز پرکار را از تنتان بیرون کند. علاوه بر آن، تله کابین توچال و تفریحات منحصر به فرد آن می تواند انتخاب خوبی برای تفریح در یک روز تعطیل، با خانواده و دوستانتان باشد.

منبع: هتل یار