تحلیل و بررسی رزرو هتل در مشهد در نوروز 1401


مشهد به عنوان توریستی‌ترین شهر در کشور ایران محسوب می‌شود. شهر مقدس مشهد به دلیل وجود بارگاه طلایی و نورانی امام مهربانی‌ها سالانه بیش از 10 میلیون مسافر خارجی و ایرانی را جذب می‌کند.

سفر امن در دوران کرونا

این بدان معناست که پایتخت معنوی ایران، وضعیت هتلداری مطلوبی دارد. در شهری با چنین حجم بالایی مسافر، قطعا تدابیر و امکانات مناسبی برای پذیرایی از زائران امام رضا فراهم کرده است. اما رقم آورده شده، مربوط به دوران قبل از ظهور بیماری همه گیر کرونا می‌باشد. اما سوال اینجاست که وضعیت هتلداری مشهد در نوروز 1401 چگونه است؟

خوب است بدانید پس از شیوع کرونا ویروس بیش از 40 تا 60 درصد از هتلداران مشهد و یا در آمار دقیق‌تر هتلداران ایرانی غیر فعال شده‌اند. اما آیا اکنون و یا در سال 1401 کماکان وضع هتلداری و سفرهای داخلی و خارجی به همین منوال است؟ در ادامه به بررسی وضعیت رزرو هتل در مشهد در سال جاری و موضوعات مربوط به آن خواهیم پرداخت. پس برای کسب اطلاعات دقیق در این باره قبل از سفر به مشهد و رزرو تور مشهد با ما همراه باشید.

تعطیلات نوروز 1401 در حرم امام رضا(ع)

آیا مشهد در نوروز 1401 با تراکم سفر رو به رو است؟

در این بخش قصد داریم به یکی از پر سرچ‌ترین سوالات زائران و افرادی که مشهد مقدس را برای سفر انتخاب کرده‌اند، بپردازیم. همانطور که اطلاع دارید، بیش از دو سال است که مردم ایران و جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق بیانیه‌های وزرات بهداشت جهانی برای در امان ماندن از این بیماری منحوس تنها راه ممکن قرنطینه خانگی لحاظ شده بود. این در صورتی بود که با پایان رسیدن هر پیک، نوعی جهش یافته از بیماری پس از چندی ویروس جهش یافته‌تری ظهور پیدا کرد و به طبع آن نیز خانه نشینی مردم مجدد از پی گرفته شد. خانه نشینی طولانی مدت در خانه و ترس از ابتلا به کرونا و به دنبال آن تعطیلی مشاغلی چون هتلداری سبب کاهش چشمگیر سفر در ایران و در خارج کشور شد. اما خوشبختانه امروزه بیش از نیمی از مردم واکسینه شده و دوز سوم واکسن را نیز تزریق کرده اند. بنابراین طبق سخنان معاون مدیریت و هماهنگی زائران استانداری خراسان رضوی: مشهد در نوروز 1401 با تراکم سفر و به پیرو آن افزایش رزرو هتل در مشهد و رزرو تور مشهد مواجه خواهد شد. در آژانس گردشگری و مسافرتی "های هتل" نیز تقاضا و رزرو هتل در مشهد و رزرو تور مشهد در سال جدید بسیار افزایش یافته است.

پیش بینی‌ها برای رزرو هتل در مشهد در نوروز سال جاری چیست؟

طبق پیش بینی‌های انجام شده توسط معاون هماهنگی و مدیریت زائران استانداری خراسان رضوی و تحلیل‌های صورت گرفته شده، سال 1401 را سال پرباری از نظر گردشگری در ایران و به خصوص در مشهد دانسته‌اند. چرا که شهر مشهد، یک شهر زیارتی و مذهبی است و زائران و مسافران مقصد مشهد تنها با نیت سیاحت به سمت مشهد مقدس روانه نمی‌شوند. علاوه بر این محدودیت‌های سفر در 2 سال ایام کرونا، تمایل مردم را به سفر به شدت افزایش داده است.

اما همانطور که می‌دانید کرونا ویروسی سرسخت است که همواره در حال جهش یافتن می‌باشد. این روزها نیز سویه " اُمیکرون" شیوع پیدا کرده است و پیش بینی می‌شود در صورت عدم تزریق واکسن همگانی دز سوم و رعایت‌های مردمی با اعمال محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه خانگی رو به رو خواهیم شد. در این خصوص نیز جناب آقای شاه ولایتی خاطر نشان کرده‌اند: "چنانچه پروتکل‌های کرونایی رعایت شده و واکسناسیون همگانی لحاظ شود، می‌توانیم روند بیماری منحوس کرونا را کنترل کرده و از قرنطینه و به دنبال آن محدودیت‌های شغلی و تعطیلی صنف هتلداری جلوگیری کرد". جدی گرفتن کرونا و رعایت شیوه نامه‌ها نه تنها از بروز موج بعدی کرونا و مرگ و میر همگانی جلوگیری می‌کند، بلکه می‌توان با رعایت صحیح و اصولی سفر کرد و روحیه مضاعف گرفت. در کنار تمام آنچه گفته شد، مهم‌ترین مسئله‌ای که در میان است با رعایت همه جانبه، می‌توان از فلج شدن چرخه اقتصادی به شدت شکننده هتلداری، گردشگری، فروشگاهی و رستوران و دیگر صنف‌های وابسته به آن را جلوگیری کرد.

خوب است بدانید طبق آمار به دست آمده توسط مدیر عامل جامعه هتلداران خراسان رضوی 240 مجموعه هتل در مشهد وجود دارد که 58 هتل کماکان از فعالیت باز مانده‌اند. این هتل‌ها از سری هتل‌هایی هستند که از نوروز 98 تعطیل هستند و احتمال می‌رود که تا عید نوروز نیز به عرصه فعالیت باز نگردند. اما گفته شده است مشهد در نوروز 1401 آمادگی پذیرایی از زائران را با تمامی پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی داراست.

رعایت پروتکل های بهداشتی در هتل ها

تفاوت مشهد در نوروز 1401 با نوروز 1400 چگونه است؟

خوشبختانه با تزریق واکسن و کنترل وضعیت کرونا، مشهد در نوروز سال 1401 بسیار متفاوت‌تر از سال گذشته ایام باستانی نوروز را پشت سر خواهد گذاشت. صنف هتلداران مشهد در سال گذشته به صورت بسیار محدود فعالیت داشته است. اما در سال جدید تنها 24 درصد از مجموعه هتلداران مشهد غیر فعال می‌باشند و این خود بزرگ‌ترین تفاوت نوروز سال 1401 با 1400 است. پیرو فعالیت بیشتر هتلداران خراسان رضوی نیز رزرو هتل در مشهد و رزرو تور مشهد نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت. در سال جدید تمامی مجموعه هتل‌های نزدیک حرم و دیگر نقاط شهر، با ایمنی بالا آماده پذیرایی از زائران امام مهربانی‌ها هستند. در این راستا نیز اقدامات بسیاری جهت حفظ جان و سلامت زائران لحاظ شده است. یکی از تفاوت‌های دیگر نوروز امسال با سال گذشته نیز کاهش ترس مردم از سفر کردن به دلیل تزریق واکسن می‌باشد که منجر به افزایش زائران در سال جدید می‌شود.

تعطیلات نوروز 1401 در مشهد

اقداماتی هتلداری مشهد برای سال جدید که تاکنون انجام شده است؟

مردم جهان بیشتر از 2 سال است که با بیماری کرونا دست در گریبان است. در این دو سال نیز کاملا آموزش دیده‌اند که چگونه در کنار این بیماری زندگی کنند. زدن ماسک، استفاده از الکل، تزریق واکسن، استفاده از تهویه و یا باز کردن پنجره در محیط‌های عمومی و فاصله گذاری اجتماعی راه‌های اصلی برای مقابله با این بیماری می‌باشد. مجموعه هتل‌های مشهد در نوروز 1401 نیز با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی اقدامات اولیه را به کار بسته‌اند.

برخی از اقداماتی که تاکنون انجام شده است، شامل واکسیناسیون پرسنل هتل‌ها از 5 ستاره تا هتل آپارتمان‌ها می‌باشد. استفاده از تهویه، تعبیه اسپری‌های مواد ضدعفونی در قسمت‌های مختلف هتل، استفاده از ماسک به صورت دائمی، اجباری کردن استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن اتاق‌ها، سرو کردن غذاهای پک شده و گرم، تست تب سنج وکارت واکسن از سری اقدامات رضایت بخش و ایمن صنف هتلداری مشهد برای پذیرایی از زائران است.

رزرو هتل در مشهد در نوروز 1401 با رزرواسیون "های هتل"

رزرواسیون "های هتل" نیز قبل از آغاز سال 1401 با در خواست رزرو هتل و رزرو تور مشهد با آمار بسیار زیادی به نسبت سال قبل مواجه شده است. تقاضا و رزرو هتل نزدیک حرم مشهد و رزرو هتل 5 ستاره مشهد در سایت معتبر "های هتل" بسیار بالاست. چرا که آژانس ما تنها با برترین مجموعه‌ها و هتل‌هایی که بالاترین رعایت را از نظر پروتکل‌های بهداشتی همکاری دارد. امید داریم با سفری ایمن در هتلی بهداشتی و تمیز پس از 2 سال سفری ایمن و شاد داشته باشید. برای رزرو هتل مشهد در نوروز 1401 قبل از تکمیل ظرفیت از طریق رزرواسیون "های هتل" هرچه زودتر اقدام فرمایید.