شهرهای رویایی و دوست‌داشتنی این کشور که همه بر صنعت توریسم استوار هستند، به‌عنوان پربازدیدترین مقصد سفرهای ایرانیان شناخته شده است. دریا، ساحل، خانه‌ها، ویلا و... برای راحتی و تفریح ساخته شده و همین دلیل خوبی است تا سفری به این کشور ترتیب داده شود. این درحالی است که اغلب مردم شهرهای مشهور آن‌جا مثل استانبول، آنتالیا، آنکارا و... را می‌شناسند. در این مطلب قصد بررسی یکی از شهر‌های جذاب و زیبای ترکیه را داریم. با ما همراه باشید تا در دنیای کلمات زیبایی‌های کوش آداسی را توصیف کنیم.

اگر فقط اسمش را شنیده باشید، بیشتر به کلمه‌ها و الفاظی شبیه است که بچه‌های تازه زبان باز شده می‌گویند؛ کوش آداسی. جزیره‌ای رویایی، مجلل و پر زرق‌وبرق که پر است از کشتی‌های تفریحی که در دریا از استانبول و دیگر شهرها به مقصد کوش آداسی حرکت کرده‌اند. این شهر زیبا در استان آیدی و قسمتی از ساحل دریای اژه قرار دارد. سواحل مجلل آن چشمان مسافران را نوازش و رنگ و لعاب شهرش شور زندگی را در وجودتان افزایش می‌دهد. در ادامه هر نکته در مورد این شهر و جاذبه‌های گردشگری‌اش را بررسی می‌کنیم.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

شهری ساحلی که آب‌وهوایی معتدل و استعداد زیادی برای تبدیل شدن به محل سفرهای همیشگی دارد. بیشترین و کم‌ترین دمای ثبت شده در این شهر شبیه کیش خودمان بین 24 تا 9 درجه سانتی‌گراد است. همین مساله باعث شده مردم در طول سال راهی کوش آداسی و تور ترکیه شوند. انتخاب بهترین و بدترین برای سفر به این شهر به هدف و میزان هزینه شما بستگی دارد. شهری زیبا را که می‌توانید در هر لحظه از شرایطی که دارد نهایت لذت را ببرید، نباید با بهترین و بدترین خلوت کرد.

در هر فصل سفر به این شهر ویژگی‌های خود را دارد. فصل بهار آب‌وهوای معتدل رو به سردی بر شهر حاکم است که بسیار هم لذت‌بخش به‌نظر می‌رسد. در این فصل تعداد سفرها رو به افزایش می‌رود. به همین روال پر ترافیک‌ترین فصل سال برای سفر به کوش آداسی تابستان است. فصلی گرم که درجه هوای شهر را تا 24 درجه افزایش می‌دهد؛ اما حال‌وهوای شهر با نسیم‌های خنکی که از روی آب اطراف آن بلند می‌شوند، اجازه نمی‌دهند احساس بدی داشته باشید. فصل پاییز یکی دیگر از فصل‌های سال است که تور کوش آداسی و تب‌وتاب سفر به آن را کم کم کاهش می‌دهد. باران‌های مستمر ممکن است در این فصل اذیتتان کند و به همین دلیل قیمت تور کوش آداسی در این فصل کم می‌شود. کم‌ترین قیمت و خلوت‌ترین فصل سفر به شهر کوچک استان آیدی زمستان است. در این فصل کوش آداسی بسیار خلوت می‌شود و به همین دلیل قیمت‌ها افت هنگفتی دارند.

با توضیحات گفته شده حتما متوجه شده‌اید که در هر چهار فصل سال به این شهر سفر می‌شود و اینکه کدام‌یک را انتخاب کنید، به خودتان بستگی دارد.

Kusadasi-winter

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

همان‌طورکه گفته شد این شهر بیشتر محلی برای تفریح است تا بازدید از جاذبه‌های گردشگری؛ به همین دلیل جشن‌های سالانه و ماهانه، اماکن تفریحی، بازارها، رستوران‌ها و... جزو جاذبه‌های گردشگری‌اش حساب می‌شوند. در این شهر از انواع رستوران‌ها گرفته تا انواع هتل و کمپ‌های تفریحی همه آماده پذیرایی از تعداد زیاد مسافران هستند. شما می‌توانید با رزرو زودتر از موعد آن‌ها یا شرکت در تور کوش آداسی به‌راحتی اتاق را در آن‌جا داشته باشید. در کوش آداسی جشن‌های سالانه جذابی برگزار می‌شود که شاید سفر شما با زمان آن‌ها هماهنگ باشد.

Festival-kusadasi

فستیوال کبوتر طلایی

هر سال پنج روز از ماه ژوئن فستیوالی جذاب بین موزیسین‌های پاپ ترکیه برگزار می‌شود که به کبوتر طلایی معروف است. فستیوالی 19 ساله که با شروع آن جشن‌های خیابانی و رقص‌های دسته‌جمعی در خیابان‌های شهر شروع می‌شود. شاید علاقه‌مند باشید که در این فستیوال شرکت کنید. در این‌صورت بهتر است در ماه گفته شده راهی این شهر شوید.

جنگ شترها

جنگ سرهای شکسته و گردن‌های بلندی که پس از باخت همه به سمت پایین خم شده‌اند، روحیه مبارزه در فصل جفت‌گیری شترها در کوش آداسی زیاد می‌شود. در این شهر، ماه دسامبر یا ژانویه جشن یا جنگ شترها رخ می‌دهد که در آن این حیوانات با هم مبارزه می‌کنند. تماشای اینگونه مسابقه‌ها برای ایرانی‌ها که تجربه آن را ندارند، خالی از لطف نیست و می‌تواند جذاب باشد. به شما پیشنهاد می‌کنم در حین بازدید از شهر قسمتی از وقت خود را هم برای تماشای جنگ شترها خالی کنید.

جمع بندی

شهر کوش آداسی شهری دوست‌داشتنی است که بازدید و زندگی در آن مخصوصا برای یکی دو روز بسیار لذت‌بخش است. پیشنهاد می‌کنم درطول تور کوش آداسی سری به دریای اطراف آن بزنید و زندگی در کشتی را هم تجربه کنید.