جزیره کیش یکی از چندین جزیره دیدنی جنوب ایران است. این جزیره منطقه آزاد محسوب می‌شود و به همین دلیل محل مناسبی برای خرید اجناس و اقلام متنوع است. مرکزهای خرید و هتل های کیش، به نوعی از جاذبه‌های این جزیره زیبا به شمار می‌آیند.

چه زمانی برای سفر به کیش مناسب است؟

مناطق جنوبی ایران که در مجاورت دریا هستند، در فصل‌های گرم سال هوایی گرم و به شدت مرطوب دارند. از این رو برای سفر به جنوب ایران در صورت امکانی که موقعیت کاری و شخصی شما به وجود می‌آورند، فصل‌های پاییز یا زمستان را برای سفر به این جزیره پر از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی انتخاب کنید. اگرچه اوایل بهار و اواخر تابستان نیز هوای جزیره به نسبت فصل‌های گرم، مساعد است. اما آنچه در پاییز و زمستان در کیش برای شما فراهم می‌شود، گردش روزانه، پیاده روی، دوچرخه سواری و دیگر فعالیت‌های هوازی است که در فصل گرم جنوب انجام آنها انرژی زیادی از بدن می‌کیرد.
جزیره کیش دارای جذابیت‌های متنوعی است که افراد را در سنین مختلف به سمت خود می‌کشاند. فضای این جزیره به خصوص در شب، بسیار شاد و پر انرژی است. بازی‌های مختلفی که در مرکزهای تفریحی مردم را به صورت گروهی دور هم جمع می‌کند، کسالت شهرهای شلوغ را مردم در آنها اغلب خسته هستند از یاد گردشگرها می‌برد. کنسرت‌های سالنی و خیابانی، نمایش‌ها و مسابقه‌های مختلف و همچنین برگزاری فستیوال‌های فصلی کیش، افراد زیادی را به سفر جذب می‌کند.
این جزیره معروف و البته خوش‌نام، هر نوعی از تفریح را در خود جا داده است. افراد می‌توانند برنامه سفری ارزان و یا لوکس را به کیش داشته باشند و از هر کدام در نوع خود لذت ببرند. تجربه طعم غذاهای محلی این جزیره نیز یکی از خاطرات شیرین مسافران کیش است. هتل های کیش هم به نوبه خود در افزایش لذت سفر و اقامت در کیش کمک قابل توجهی می‌کنند که در ادامه همین مطلب در مورد هتل های کیش پیشنهاداتی را با شما در میان می‌گذاریم.
برای آنکه بدانید چرا جزیره کیش یکی از مناطق دیدنی و جذاب است، به چند مورد از جاذبه‌های گردشگری کیش اشاره می‌کنیم.

جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش تنوع خیلی زیادی دارند. از روستاهای بکر و طبیعی گرفته تا سایت مجهز پرواز هر کدام علاقمندان خود را دارند. تفریحات دریایی کیش نیز از شهرت بالایی برخوردار است که شاید برای بعضی افراد در فصل سرد سال، گزینه خوبی به حساب نیاید. موزه‌ها و آثار تاریخی، پارک‌های ساحلی، اسکی روی یخ و آب، رستوران‌ها و مرکزهای خرید، باغ پرندگان و نمایشگاه خزندگان فقط موارد معدودی از جاذبه‌های گردشگری کیش هستند که در ادامه به توضیحاتی پیرامون بعضی از آنها می‌پردازیم.

پایاب، شهری زیرزمینی
این شهر زیرزمینی که ۲۰۰۰ سال قدمت دارد در جزیره کیش کشف شده است و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. کلمه پایاب به معنی دهلیزها یا کانال‌هایی است که در مجاورت قنات یا چاه قرار می‌گرفتند. افرادی که به داخل قنات رفت و آمد داشتند، از طریق همین پایاب‌ها خود را به آب می‌رساندند. این شهر زیرزمینی که در کیش واقع شده از جاذبه‌های تاریخی این جزیره به شمار می‌آید.


پیست اسکیت روی یخ دامون

یکی دیگر از انواع تفریحات کیش، سرگرمی‌های مهیج هستند. تمام افراد یک جمع یا خانواده در هر گروه سنی می‌توانند در پیست اسکیت روی یخ توسط مربی‌های حرفه‌ای آموزش ببینند و به این تفریح جذاب بپردازند. این پیست در مرکز خرید دامون واقع شده که مجموعه‌ای تفریحی تجاری است.

مرکز فلای دامون
 

تجربه پرواز برای افراد زیادی هم مهیج و هم آرامش بخش است. سایت‌های پروازی دارای تجهیزات و امکاناتی هستند که تحت نظر مربیان متخصص در اختیار گردشگرها قرار می‌گیرند. این مرکز پرواز در کیش دارای چهار مدل هواپیمای ایرباس، بوئینگ و دو موتوره است که شبیه سازی شده‌اند و مسافران می‌توانند خلبان آنها باشند.

پارک‌های ساحلی

پارک‌های ساحلی کیش در انواع مختلف، در تمام فصل‌های سال پذیرای مسافران این جزیره هستند. در بسیاری از این پارک‌ها آلاچیق‌هایی بنا شده تا گردشگرها و دوستداران طبیعت بتوانند اوقات خود را با رفاه بیشتری در پارک‌ها بگذرانند. مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری نیز در تعدادی از پارک‌های ساحلی بنا شده‌اند. دور تا دور پارک‌های ساحلی کیش رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارند و مسافران اوقات متنوعی را در یک منطقه سپری می‌کنند.

خانه مردم شناسی


به دنبال تغییر محیط اجتماعی کیش بعد از رونق اقتصادی این جزیره، بسیاری از مردم بومی کیش از محل زندگی خود مهاجرت کردند. امروز آنچه در این جزیره به چشم می‌آید، کمرنگ شدن بافت بومی کیش است. اما از آنجا که بخشی از گردشگرهای کیش به آشنایی با فرهنگ بومی این جزیره تمایل دارند، در یکی از مناطق قدیمی کیش موزه مردم شناسی تاسیس گردید. قدمت بنایی که موزه در آن تاسیس شده به ۲۰۰ سال می‌رسد. در این موزه مردم شناسی، می‌توان با سبک زندگی مردم بومی کیش در گذشته آشنا شد.

راهنمای محل اقامت در کیش

محل اقامت در هر سفری یکی از اساسی‌ترین نیازهای گردشگر محسوب می‌شود. از آنجا که در هر هتل یا اقامتگاه، مردم با روحیه‌ها و سلیقه‌های مختلفی ساکن می‌شوند، شیوه  مدیریت هتل یا اقامتگاه اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. هتل های کیش به دلیل فضای رقابتی که در جزیره برقرار است، اغلب سرویس‌های خوبی به مسافران می‌دهند. هتل بین‌ المللی کیش نیز از هتل‌های خوش نام این جزیره زیباست که تا دریا فاصله کمی دارد و در سایت جاباما نیز از امتیاز بالایی برخوردار است. 
البته اجاره سوئیت در کیش نیز رضایت بسیاری از مسافران را جلب می‌کند. هر چند امکانات رفاهی با اقامت در سوئیت به اندازه هتل های کیش نیستند، اما اغلب سوئیت‌هایی که در جاباما فهرست شده‌اند از محل مناسب، بهداشت و تهویه خوب و تجهیزات کافی برخوردار هستند. برای اینکه بتوانید از جزییات دیگر مربوط به هر هتل و سوئیت اطلاع به دست آورید، به سایت جاباما سر بزنید. 
امکان مشاهده و رزرو اینترنتی محل اقامت، برنامه ریزی سفر را برای کاربران جاباما راحت کرده است. غیر از آن، با گزینه امتیاز برای هر محل اقامت، کاربران می‌توانند نظر خود را در مورد محل اقامت خود، مزایا و معایب آن و در کل کیفیت سفر خود به کیش با دیگران به اشتراک بگذارند. با این شیوه، سایت جاباما نیز در جریان نکات مثبت و منفی هر کدام از گزینه‌هایی که در اختیار کاربران قرار داده، مطلع شده در صدد ارتقای کیفیت موارد موجود بر می‌آید.