دشت لاله های کندر کجاست

برای دیدار از این تابلوی بی همتای طبیعت در استان البرز و شهرستان کرج به سمت روستای کندر رفته، در 11 کیلومتری جاده پرفراز و نشیب کندر، به دشتی زیبا و مملو از گل های رنگارنگ لاله می رسید. وسعت دشت لاله های روستای کندر قریب به 3.5 هکتار بوده، بیش از 2 میلیون گل سراسر آن را پوشانده است. در جهت حمایت از صنعت توریسم و کاهش خروج ارز سالانه جشنواره لاله ها در این منطقه برگزار شده تا در عین آنکه مشتاقان و علاقه مندان به این حوزه را جذب خود نماید، موجبات نگهداری، مراقبت و تکثیر انواع پیاز گل های لاله را فراهم آورد.

خرید بلیط دشت لاله های روستای کندر

از حدود 40 سال پیش تاکنون این منطقه به روی هنردوستان باز بوده، همچون قطعه ای از بهشت در میانه کوه ها خودنمایی می نماید. دشت لاله های کندر از اوایل فروردین ماه هر سال تا اواسط خردادماه پوشیده از گل های زیبا بوده، روزانه از 8 صبح تا 8 شب امکان بازدید از آن را خواهید داشت. در روزهای کاری، بهای بلیط 15000 تومان و در روزهای تعطیل و آخر هفته ها، 20000 تومان می باشد.

حضور مردم در دشت لاله های روستای کندر کرج

دشت لاله های روستای کندور به عنوان یک منطقه گردشگری در استان البرز شناخته شده است. گل های لاله در این منطقه، گردشگران و علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است. این روستا با رشته کوه البرز محصور شده است.روستای کندر را میتوان به عنوان یکی از بهترین و زیباترین مکان های طبیعی استان البرز دانست که  گردشی بسیار لذت بخش برایتان به همراه خواهد داشت. 

کندر جاذبه های گردشگری زیادی دارد. چشمه آب معدنی که آب بسیار گوارایی دارد یکی از این جاذبه هاست.چشمه ای دیگر نیز در روستای کندر وجود دارد به نام بالا محل معروف است.در زمان گذشته فقط خانم ها می توانستند از چشمه آب بیاورند. به خاطر اعتقاداتی که در قدیم داشتند اگر آقایی قرار بود آب از چشمه بردارد ، حتماْ باید خانمی را همراه خود به سر چشمه می برد. گویش مردم روستای کندر شبیه به گویش مازنی است. 

تصاویر دشت لاله های رنگارنگ روستای کندر کرج

با توجه به شرایط فعلی و بیماری کرونا، دشت لاله های روستای کندر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده است. در صورتی که میخواهید به این روستا سفر کنید باید به سمت شمال شرقی کرج حرکت کنید. این روستا حدود 6 کیلومتر با شهرستان کرج فاصله دارد. از مهمترین باغات میوه روستا میتوان به گیلاس و گلابی اشاره نمود.