شاید برای شما جالب باشد که بدانید کارلوس کیروش مربی سابق تیم ملی ایران، در کشور موزامبیک جزیره ای به نام "وامیزی" دارد.

کارلوس کیروش که در موزامبیک متولد شده است و یک مربی اروپایی می باشد، علاقه ی وافری به محل تولد خود دارد و همین علاقه باعث شده است تا او در این جزیره، هتل داشته باشد و از گردشگران خاص خودش پذیرایی کن​​​​​​.

به گفته ی مجلات خبری و رسانه ها، کیروش قصد دارد تا با این کار، هم جزیره ی خودش را توسعه دهد و هم به طور غیر مستقیم در زادگاهش سرمایه گذاری های کلانی انجام دهد.

How Carlos Queiroz took Iran to the World Cup

هتل و جزیره ی کارلوس کیروش در موزامبیک :

جزیره ی وامیزی که به کارلوس کیروش تعلق دارد، 12 کیلومتر طول و یک کیلومتر عرض دارد؛ این جزیره با چشم انداز زیبای خودش در دریا، منطقه ای محبوب برای گردشگرانی است که قصد رفتن به آنجا را دارند. وامیزی، یکی از 50 جزیره ی مجمع الجزایر کوئیریبیاس می باشد. این مجمع الجزایر در سواحل اقیانوس هند و میان دو کشور ماداگاسکار و موزامبیک قرار گرفته است.

Info from the owner of Vamizi Island Villas | Mozambique | Expert Africa

تاریخچه ی جزیره :

این جزیره در قرن دهم میلادی، توسط دریانوردان مالایی کشف شد. "وامیزی" مدتی بعد یعنی در قرن شانزدهم و هفدهم میلادی، مستعمره ی پرتغال و هلند بود. جزیره ی کارلوس کیروش آب و هوای استوایی و مرطوبی دارد و یکی از جزایری می باشد که مابین دو کشور موزامبیک و ماداگاسکار قرار گرفته شده است.

دیدنی های وامیزی :

وجود ساحل با شن های سفید و آب دریای کم عمق و شفاف در وامیزی، از جمله زیبایی های این جزیره است که طبیعت بکر و دست نخورده ای را برای این منطقه به وجود آورده است؛ همچنین این جزیره از لحاظ زیست بومی، زیستگاه بیش از 120 نوع پرنده می باشد.

در سال 2009 که کارلوس کیروش هنوز مربی تیم فوتبال کشور پرتغال بود، مجله ی معتبر ورزشی فوکوس در سپتامبر سال 2009، به ارائه ی گزارشی از جزیره ی او یعنی جزیره ی وامیزی پرداخت؛

جزیره ی کیش یکی از جزایر مهم ایران است؛ این جزیره شباهت زیادی با جزیره ی وامیزی دارد! شما میتوانید همین حالا قیمت تور کیش را برسی کنید.

طبق گفته ای این مجله، کارلوس کیروش در سال 2006، اقدام به انجام سرمایه گذاری هایی در بخش گردشگری و توریستی در این جزیره ی زیبا کرده است. او با خرید این جزیره و ارائه دادن خدماتی مانند هتل و پذیرایی از توریستها، سعی در سرمایه گذاری بلندمدت روی این مکان داشته است.

مجله ی فوکوس در مقاله ی خودش به سواحل زیبای جزیره ی وامیزی، جنگل های متراکم آن، دریاچه ها و تالاب ها، رودخانه ی آب شور وامیزی، گونه های جانوری منحصر به فرد و البته به وجود نهنگ در سواحل این جزیره اشاره کرده بود.

با سرمایه گذاری کیروش، هتل مجهزی در این جزیره احداث شده است که همه ساله پذیرای گردشگران زیادی میباشد.

Vamizi Island | Quirimbas Archipelago, Mozambique | Africa Odyssey

هتل جزیره ی وامیزی :

مطمئنا این هتل به دلیل بکر بودن این منطقه، امکانات زیادی ندارد و نمی توانید آن را با یک هتل پنج ستاره ی شهری مقایسه کنید! در اتاق های این هتل تنها یک پشه بند بزرگ، چند بالش سنتی و یک تخت ساده وجود دارد. شما می توانید با برقرای تماس تلفنی با بخش خدمات هتل، از خدمات توریستی گردشگری این مکان نیز استفاده کنید.

اتاق ماساژ هتل کارلوس کیروش نیز یکی از امکانات این هتل در جزیره ی وامیزی میباشد؛ شما با ورود به بخش داخلی این مکان، شاهد اتاق ها و تزئیناتی به سبک زندگی های آفریقایی خواهید بود. گردشگرانی که به این جزیره سفر می کنند، می توانند علاوه بر گشت و گذار درون این جزیره، از تفریح قایق سواری در سواحل نیز بهره مند شده و لذت ببرند!

چگونه می توانیم به این جزیره برویم؟

برای رسیدن به این جزیره، ابتدا باید به کشور موزامبیک آمده و بعد به شمال این کشور بروید. در ادامه می توانید به شهر دارالسلام یا به شهر پمبا در کشور تانزانیا نیز بروید. در هر دوی این شهر ها می توانید راه باند اختصاصی پرواز های "وامیزی جت" را در نظر بگیرید. این هواپیماها تنها برای 12 نفر جمعیت دارند و به طور خاصی، کاملا اختصاصی میباشند!