استانبول که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور ترکیه است، یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا نیز به حساب می آید. در این شهر زیبا انواع و اقسام تفریحات جذاب وجود دارد. کافی است یک بار به این شهر سفر کنید تا لحظاتی پر از لذت و هیجان را در زندگی خود تجربه کنید. از موزه گردی گرفته تا بازارگردی، از کشتی سواری تا کافه گردی، از کلوب های جذاب تا کنسرت های هیجان انگیز، شهر استانبول پر از تفریح و لذت است. اما باید اطلاعات خوبی از انواع تفریحات این شهر داشته باشید و قبل از رزرو بلیط هواپیما و عزیمت به این شهر، سفر خود را به خوبی برنامه ریزی کنید تا حداکثر استفاده را از وقتتان ببرید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با تفریحات جذاب شهر استانبول آشنا شوید.

در این مقاله قصد داریم شما را با تفریحات زیر در استانبول آشنا کنیم:

  • حمام سنتی ترکی
  • غذاهای محلی ترکی
  • کنسرت های خیابانی
  • بازارگردی در بازار بزرگ استانبول
  • کلاب گردی
  • قایق سواری در تنگه بسفر
  • بازی مهیج کوئست
  • پارک آبی اکوامارین
  • خانه خون آشام استانبول

بازارگردی در بازار بزرگ استانبول

یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیا، بازار بزرگ استانبول است. این بازار از ۶۵ خیابان سرپوشیده تشکیل شده و متشکل از ۴۰۰۰ مغازه، مسجد،‌ مدرسه،‌ کافه و رستوران است. قدمت این بازار به قرن ۱۵ میلادی برمی‌گردد. اگر از دیدن فضاهای سنتی لذت می برید و خرید کردن حالتان را خوب می کند، حتما به این بازار سر بزنید. کالاهایی که در این بازار به فروش می رسد انواع مختلفی دارد و می توان آن ها را به شکل زیر دسته بندی کرد:

  • صنایع دستی
  • قالی و قالیچه
  • عتیقه جات
  • ادوی جات
  • چرم و پوست
  • کیف و کفش

بازار بزرگ در روزهای تعطیلی رسمی و روز یکشنبه تعطیل است. در روزهای جمعه و شنبه افراد زیادی برای خرید به این بازار می آیند و شلوغی بازار شما را کلافه خواهد کرد. برای بازدید از این بازار روزهایی را انتخاب کنید که خلوت تر است.

حمام سنتی ترکی

یکی از لذتبخش ترین تجربه هایی که می توانید در شهر استانبول داشته باشید، رفتن به حمام های سنتی این شهر است. در حمام های ترکی ماساژ داده می شوید و شما را اسکراب می کنند. اگر به ماساژ گرفتن علاقه دارید و دلتان می خواهد با سبک متفاوتی از اسپا آشنا شوید حتما به یکی از حمام های ترکی استانبول سر بزنید. اگر با خانواده سفر می کنید، به این نکته دقت کنید که ساعت کاری حمام های ترکی استانبول به دو سانس آقایان و خانم ها تقسیم می شود. حمام خرم سلطان ایا صوفیه، حمام گالاتاسرای و حمام جاگالوگلو سه تا از جذاب ترین حمام های ترکی این شهر هستند.

غذاهای محلی ترکی

یکی از جذاب ترین بخش های سفر امتحان کردن خوراکی های مختلف است. بدون شکم گردی در استانبول سفر شما نیمه تمام می ماند. شهر استانبول پر از کافه ها و رستوران های مختلف است و می توانید با مراجعه به آن ها از مزه غذاهای ترکی آگاه شوید و از خوردن غذاهای محلی نهایت لذت را ببرید. برخی از غذاهای محلی استانبول را در ادامه نام می بریم:

  • دونر
  • ایچلی کوفته (کوفته‌ی مغزدار(
  • لاهماجون
  • پیش غذاهایی مثل فاوا، کوپوگلو، موهامارا
  • کباب‌های محلی مثل آدانا و اورفا، بیتی بیف، شیش کباب، اسکندر کباب

برای امتحان کردن غذاهای محلی می توانید به رستوران های زیر مراجعه کنید:

  • رستوران سوربالیک (sur balik)
  • رستوران وِزِنان (Vezenan restaurant)
  • رستوران زیا شارک سوفراسی(Ziya Sark Sofrasi)
  • رستوران بوهارا اوجاکباشی(Buhara Ocakbasi Restaurant)
  • رستوران بیتلیسلی (Bitlisli restaurant)

کنسرت های خیابانی

اگر دوست دارید که با هنرمندان خیابانی ترکی آشنا شوید و از شنیدن آهنگ های ترکی لذت ببرید حتما سری به خیابان های استقلال و تکسیم بزنید. قدم زدن در این دو خیابان و شنیدن آهنگ های ترکی لذت سفر را برایتان چندین برابر می کند؛ به خصوص اگر عاشق آهنگ های ترکی باشید.

کلاب گردی

یکی از تفریحات جالب در شهر استانبول کلاب گردی است. این شهر دارای کلاب های شبانه بسیار جذابی است که در آن انواع موسیقی های ترکی،‌هیپ هاپ، ‌تکنو و پاپ پخش می شود. در نزدیکی خیابان های استقلال و میدان تکسیم می توانید کلاب های خوبی پیدا کنید. یکی از بهترین کلاب های این شهر، کلاب «رینا» است. این کلاب در منطقه Muallim Naci قرار دارد و نمای آن به سمت پل بسفر است. برای رفتن به این کلاب باید از چند روز قبل، جای خود را رزرو کنید. کلاب رینا محیط زیبا و جذابی دارد و خواننده های معروفی در آن به اجرای موسیقی می پردازند. از دیگر کلاب های معروف این شهر می توان به موارد زیر را نام برد:

  • کلاب الکساندرا
  • کلاب آنجلیکا
  • کلاب بابل

پارک آبی اکوامارین

یکی از لذت بخش ترین تفریحات استانبول پارک آبی آکوامارین (Aqua Marine) است. اگر آدرنالین خونتان پایین آمده و دوست دارید یک روز پر از هیجان را در استانبول سپری کنید، به این پارک بروید. در این پارک آبی برای سنین مختلف سرسره ها و استخرهای متفاوتی وجود دارد و با خیال راحت می توانید به همراه خانواده به آنجا بروید. از وسایل تفریحی پارک اکوامارین می توان به سیاهچاله های آب، سرسره های بزرگ، حمام های تفریحی، رودخانه دیوانه و سقوط آزاد به داخل آب اشاره کرد.

اگر از تفریحات داخل پارک خسته شدید و دوست داشتید استراحت کنید،‌ صندلی و چتر در کنار استخر برای شما تعبیه شده است. در کنار استخر یک دیجی در حال پخش آهنگ های جذاب است تا فضای استخر را دلنشین تر و لذت بخش‌تر کند. این پارک در محله لوکس بویوک چکمجه (که یک محله اروپایی است) قرار دارد. برای دسترسی به این پارک می‌توانید از تاکسی های دربست استفاده کنید. راه دیگر این است که از سرویس های رایگان پارک که از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ مشغول کار هستند استفاده کنید. البته برای استفاده از سرویس برگشت (که از ساعت ۵ بعد از ظهر شروع به کار می کنند) باید پول پرداخت کنید.

قایق سواری در تنگه بسفر

یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی که می توانید در استانبول انجام دهید قایق سواری بر روی تنگه بسفر است. قایق سواری در این تنگه فرصت تماشای شهر استانبول را از نمایی متفاوت به شما می دهد. در کناره ی این تنگه سواحل جذابی وجود دارد و چندین کاخ زیبا در اطراف آن بنا شده اند. دو شیوه از گشت زنی بر روی تنگه بسفر وجود دارد و می توانید هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید. اگر می خواهید برای مدت طولانی بر روی آب بمانید و به سمت دریایی سیاه بروید، باید گشت طولانی تر را انتخاب کنید. اگر گشت کوتاه را برگزینید کشتی تا پل معلق دوم می رود. اگر می خواهید بلیط هواپیما چارتر تهران استانبول را خریداری کنید و دوست دارید تجربه ای متفاوت در این شهر داشته باشید، لذت تماشای غروب بر روی قایق های تفریحی تنگه بسفر را از دست ندهید.

بازی مهیج کوئست

اگر از بازی های معمایی چند نفره خوشتان می آید و دوست دارید تجربه هیجان انگیز و متفاوتی را در شهر استانبول داشته باشید، بازی Quest را از دست ندهید. با شرکت در این بازی وارد یک داستان نیمه تمام می شوید و پله پله باید رازهایی این داستان را آشکار کنید و معماهای آن را حل کنید. در این بازی وارد داستان مرموز و جنایی دکتر سلیم آسکوی می شوید که قصد دارد نسل بشریت را منقرض کند. مامور مخفی شما نتوانسته این فرد را متوقف کند اما اطلاعاتش را در اختیار شما قرار داده و حالا مسئولیت نجات بشریت بر دوش شما است.

برای شرکت در این بازی باید از قبل وقت رزرو کنید. تعداد شرکت کنندگان از دو تا پنج نفر است و مدت زمان آن ۶۰ دقیقه است. اگر فکر می کنید آدم باهوشی هستید حتما در این بازی شرکت کنید تا هوش خود را محک بزنید.

خانه خون آشام استانبول

اگر دوست دارید دقایقی از سفر خود را در هیجان و التهاب بگذرانید،‌حتما به خانه خون آشام بروید. بازی از ابتدای ورودتان به این خانه شروع می شود. مرحله به مرحله باید معماهای جالب داستان خون آشام را حل کنید تا بتوانید از این خانه ترسناک بیرون بیایید. احتمالا متوجه شدید که خانه خون آشام یک بازی با سبک "Escaped Room"یا اتاق فرار است. دیزاین این خانه طوری طراحی شده است که حس بودن در یک خانه خون آشام واقعی به شما منتقل شود.

برای حضور در این بازی باید از قبل وقت خود را رزرو کنید. حضور افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است و اگر بیماری های نظیر مشکلات قلبی یا صرع دارید نمی توانید در این بازی شرکت کنید.

ما در این مقاله تفریحات گوناگون شهر استانبول را بررسی کردیم تا قبل از سفر به استانبول اطلاعات کافی از تفریحات موجود در این شهر را داشته باشید و بعد از خرید بلیط ارزان استانبول و ورود به آنجا، بدانید از وقتتان چطور استفاده کنید تا بیشترین لذت را از سفرتان ببرید.