تحصیل پزشکی در کانادا

کانادا یکی از محبو‌ترین کشورها برای مهاجرت می‌باشد. مهاجرت به کانادا برای دانشجویانی که می‌خواهند در کشوری با سطح علمی بالا تحصیل کنند، گزینه‌ خوبی است. یکی از رشته‌های پرطرفدار کانادا، پزشکی می‌باشد.

متقاضیان می‌بایست ابتدا در کانادا در علوم پایه تحصیل کنند. بعد از آن برای قبولی در رشته‌ پزشکی در کانادا، در آزمون MCAT نیز شرکت کنند. در این مقاله ما تلاش کرده‌ایم که شما از شرایط تحصیل پزشکی در کانادا و مهاجرت به کانادا آگاه کنیم.

شرایط تحصیل در کانادا

رشته‌هایی از قبیل پزشکی و دندانپزشکی باب میل بسیاری از دانشجویانی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. انتخاب این رشته برای تحصیل، می‌تواند به‌خاطر بازار کار خوب و عالی این رشته باشد.

کانادا کشوری نسبتا بزرگ است که در شمال قاره آمریکا شمالی قرار گرفته است. همچنین سطح علمی این دانشگاه بالا بوده و اعتبار مدارک آن بین‌المللی است.

شرایط پذیرش پزشکی در کانادا

لازمه تحصیل پزشکی در کانادا، داشتن لیسانس یا معادل تحصیلی آن در رشته‌هایی از قبیل زیست، شیمی، فیزیک است.

دانش‌آموزان باید قبل از ورود به دانشگاه پزشکی و قبل از تحصیل در این رشته دوره لیسانس را گذرانده باشند. بعد گرفتن این مدرک، دانشجویان باید در آزمون MCAT کانادا شرکت کنند و نمره قبولی را بدست آورند. لازم به ذکر است که این آزمون ظرفیت محدودی در کشور کانادا دارد.

آزمون MCAT چیست؟

این یک آزمون استاندارد مبتنی بر کامپیوتر برای متقضیان رشته پزشکی در کانادا، آمریکا و استرالیا است. هدف از انجام این آزمون ارزیابی مهارت حل مسئله، تفکر انتقادی، دانش کافی درمورد مفاهیم طبیعی، رفتاری و اجتماعی و اصولی است. همه این‌ها برای تحصیل در رشته پزشکی پیش نیاز می‌باشد. لازم به ذکر است که این آزمون در همه دانشکده‌های پزشکی اجباری نیست. دروس پیش نیاز رشته پزشکی در کانادا شامل بیولوژی با آزمایشگاه، شیمی عمومی، شیمی آلی، فیزیک و انگلیسی می‌باشد.

شرایط بورسیه پزشکی در کانادا برای رشته پزشکی

بورسیه گرفتن در رشته‌ پزشکی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. دانشجویان متقاضی ضمن دارا بودن شرایطی خاص، قادر به دریافت بورسیه می‌شوند. اگر دانشجویی از پس هزینه‌های زندگی در کانادا برنیاید، دانشگاه از پذیرفتن این دانشجو بدون توجه به اینکه از صلاحیت علمی خوبی برخوردار است، معذور است.

از دیگر شرایط بورسیه شدن در کانادا داشتن معدل بالا و همچنین داشتن مدرک زبان با بالاترین نمره است. اینگونه متقاضی قادر به دریافت بورسیه از این کشور می‌شوند.

 

هزینه تحصیل پزشکی  در کانادا

یکی از مسائل مهم برای مهاجرت به کانادا توجه داشتن به هزینه‌های تحصیل پزشکی در این کشور می‌باشد. هزینه پزشکی در کانادا علاوه بر هزینه تحصیل شامل هزینه زندگی در کانادا نیز می‌باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا با توجه به دانشگاه و شهر محل تحصیل متفاوت است. معمولا حدود 11000 تا 13000 دلار کانادا در سال می‌باشد.

هزینه زندگی برای کسانی که قصد تحصیل پزشکی دارند، 1200 تا 2500 دلار در ماه می‌باشد. هزینه خوابگاه برای این کشور با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد متفاوت است. این مبلغ بین 300 تا 700 دلار در ماه متفاوت است.

به‌عنوان مثال شهریه دانشگاه پزشکی در تورنتو حدود 27.850 دلار کانادا است. در مقابل شهریه دانشگاه شربروک 12.660 دلار کانادا می‌باشد. برای آگاهی بیشتر از پر هزینه‌ترین و کم ‌هزینه‌ترین دانشگاه با موسسه میرداماد تماس بگیرید.

تحصیل پزشکی و کار در کانادا

متقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا، باید برای تامین قسمتی از هزینه‌های زندگی کار کنند. متقاضیانی که دوره تحصیل آنها بیشتر از 6 ماه است، اجازه دارند که در کنار تحصیل مشغول به ‌کار شوند.

البته مجوزی که ارائه می‌دهند، برای کار پاره‌ وقت است. دانشجویان می‌تواند تا سقف 20 ساعت در هفته به ‌کار بپردازند. بدیهی است که تمام خرج زندگی در کانادا با کار پاره‌ وقت تامین نمی‌شود. با این وجود بخشی از هزینه‌ها از این طریق قابل پرداخت است.

دوره پزشکی در کانادا

دوره تحصیل در کانادا در رشته‌های مختلف، وابسته به نوع دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. این دوره معمولا بین 3 سال تا 5 سال است.

کلام آخر

مهاجرت تحصیلی به کانادا نیازمند دانستن اطلاعات کافی و کامل است در صورت نیاز به مشاوره در زمینه بورسیه پزشکی به کانادا و همچنین آگاهی از روش‌های دیگر برای مهاجرت، با مشاورین موسسه میرداماد تماس حاصل کنید.