اخیراً زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین مدام به گوش می‌رسد؛ صحبت‌هایی که ابتدا توسط برخی سیاسیون شنیده می‌شد و بلافاصله توسط خودشان نیز تکذیب می‌شد؛ ولی امروزه در کوچه و بازار نیز به گوش می‌رسد. گویا مردم نیز نگران افزایش قیمت بنزین هستند.

 

افزایش قیمت بنزین و تآثیر آن بر گردشگری

 

گردشگری 724 معتقد است که شاید تکرار این موضوع نیز سیاستی است که توسط مسئولان در پیش گرفته شده است. شاید می‌خواهند کم کم موضوع افزایش قیمت بنزین را طبیعی جلوه دهند و وقتی که مردم با آن کنار آمدند، قیمت را افزایش دهند.

اما یکی از دلایلی که سبب شده است اخیراً بحث افزایش قیمت بنزین در صدر اخبار قرار گیرد، موضوع قاچاق بنزین است که در توجیه این امر توسط مسئولین مدام بازگو می‌شود. گویا جز با تغییر قیمت بنزین نمی‌توان به طریق دیگر جلوی قاچاق را گرفت. گردشگری 724 می‌گوید که ای کاش مسئولین امر نیم نگاهی هم به جیب و درآمد مردم داشتند. گاهی مطرح می‌شود که در کشورهای اروپایی قیمت بنزین خیلی بالاتر است ولی غافل از اینکه در این کشورها مصرف سوخت وسایل نقلیه بسیار پایین‌تر از ایران است. همچنین کیفیت وسایل نقلیه به حدی بالاست که شاید تعمیرات وسایل نقیله کمترین هزینه را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، قیمت وسایل نقلیه نیز گویا در حد توان مردم اروپا نیز می‌باشد. ولی در ایران متأسفانه نه تنها باید برای خرید ماشین هزینه‌ی زیادی را صرف کنیم؛ بلکه بعد از خرید باید ماشین را مدام در حالت تعمیر ببینیم. علاوه بر این، از ماشین‌هایی با مصرف سوخت بالا به ناچار باید استفاده نمود.

 

افزایش قیمت بنزین و تآثیر آن بر گردشگری

 

یکی از مواردی که شاید اصلاً مورد توجه قرار نمی‌گیرد، وسایل نقلیه عمومی است. اینکه در کشورهای اروپایی، مردم ترجیحاً از وسایل نقلیه عمومی جهت رفت و آمد و همچنین گردشگری استفاده می‌کنند و کمترین علاقه را جهت استفاده از ماشین‌های شخصی دارند. چرایی این مطلب را گردشگری 724 در نظم بسیار بالای سیستم حمل و نقل عموی اروپا می‌داند. اتوبوس‌ها و قطارهایی که همیشه سر وقت در ایستگاه حضور دارند و بر این اساس مسافران طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که وقت‌شان به هیچ عنوان هدر نرود. از راحتی و به روز بودن دستگاه‌ها می‌گذریم و توجه شما را به قطارهای بین‌شهری جلب می‌کنیم. قطارهایی که می‌توان ایستگاه آنها را در هر روستایی یافت. بنابراین، چه کسی از یک سیستم به روز، راحت، تمیز و سر وقت که در همه جا حضور دارد استقبال نمی‌کند. پس، با اینکه قیمت بنزین در اروپا بالاست ولی با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیم شد که با استقبال مردم از سیستم حمل و نقل عمومی، کمترین هزینه را برای خرید بنزین صرف خواهند کرد.

 

افزایش قیمت بنزین و تآثیر آن بر گردشگری

 

در ایران گویا عده‌ای منفعت طلب که از این سیستم حمل و نقل عمومی کنونی نابسامان پول‌های بسیاری را به جیب می‌زنند، منافع خود را در همین سیستم نابسامان می‌بینند. به همین خاطر شاید هیچ انگیزه‌ای جهت ارتقا سیستم حمل و نقل عمومی و فرهنگ‌سازی به منظور استفاده کمتر از ماشین‌های شخصی ندارند. بنابراین، مردم مجبورند که هم برای کارهای روزمره و هم در مسافرت‌هایشان از ماشین‌های بی‌کیفیت و با مصرف سوخت بالا استفاده کنند.

به گفته گردشگری 724، حجم مسافرت‌های داخلی وابستگی بسیاری به قیمت بنزین دارد. در صورتی که قیمت بنزین افزایش قابل ملاحظهای داشته باشد، حجم مسافرت‌ها نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. آیا بهتر نیست قبل از افزایش قیمت بنزین فکری به حال سیستم حمل و نقل عمومی کرد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به آدرس https://gardeshgari724.com مراجعه کنید.