طبیعتا زمانی‌که حرف از سفرهای اروپایی به میان می‌آید، ذهن همه ما به سمت سفرهای گران ‌قیمت و لوکس می‌رود. ولی واقعیت این است که سفر ارزان به کشورهای اروپایی هم امکان پذیر است، اما برای سفری ارزان و مقرون به صرفه باید بدانید که به کدام کشورها سفر کنید و هزینه‌های خود را چگونه مدیریت کنید تا سفری کم هزینه داشته باشید. در ادامه همراه مجموعه مسافرتی سفریار هستیم تا با 2 مقصد اروپایی برای سفری ارزان، تور بلغارستان و تور مجارستان بیشتر آشنا شویم.

ارزانترین راه سفر به اروپا

تور بلغارستان

بلغارستان از ارزان‌ترین مقاصد اروپایی برای سفر است و گردشگران می‌توانند با هزینه‌ای بسیار ناچیز از جاذبه‌های متنوع در این کشور دیدن کنند و تجربه‌هایی ناب و خاطره‌انگیزی به دست بیاورند. شما در کشور زیبای بلغارستان می‌توانید با حدود 61 دلار در هتل‌های لوکس برای یک شب اقامت کنید. همچنین هزینه غذا خوردن در یک رستوران خوب و درجه یک نیز چیزی در حدود 34 تا 41 دلار برای دو نفر تمام می‌شود.

یکی دیگر از مزیت‌های سفر به این کشور این است که بازدید از برخی از بهترین مکان‌های دیدنی بلغارستان و برخی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها همچون بازدید از بناهای تاریخی، پارک‌های ملی، شهر موزه‌ها و جشنواره‌ها، برای شما گردشگران کاملا رایگان است.

تور بلغارستان

تور بلغارستان به‌ صورت گروهی و با پرواز ماهان‌ایر انجام می‌شود. مبدأ این پرواز شهر تهران است و در استان وارنا بلغارستان با پروازی 4 ساعته فرود می‌آید. به همین دلیل شما در هر شهری از ایران که هستید باید ابتدا خودتان را به تهران برسانید و از آنجا راهی کشور بلغارستان شوید. نگران وسیله حمل‌ونقل نیز نباشید چرا که سفریار در صورت نیازتان یک پرواز تا تهران از نزدیک‌ترین فرودگاه برای شما رزرو می‌کند. فقط توجه داشته باشید که پرواز بلغارستان در روز پنجشنبه انجام می‌شود و به همین دلیل تورهای آن به‌صورت 7 شب و 8 روز برگزار می‌شود.

تور بلغارستان

تور مجارستان

مجارستان نیز یکی دیگر از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر است. در اینجا، با زندگی شبانه پرجنب‌وجوش و جمعیت جوانی روبرو می‌شوید که به شما حسی شبیه به گشت‌وگذار در کشور ایران و به‌خصوص تهران را می‌دهند. شما در سفر با تور مجارستان با تاریخ و فرهنگ غنی آن شناخته می‌شوید و مشارکت‌های دیدنی و جالب در حوزه‌های هنر، موسیقی، ادبیات، علوم، تکنولوژی و ورزش را در سطح شهر می‌بینید.

همچنین در بوداپست، پایتخت مجارستان، می‌توانید ترکیبی زیبا از دو بخش تاریخی در دو سوی رود دانوب را شاهد باشید. بخش بودا قلعه تاریخی بودا را به نمایش می‌گذارد و بخش «پست» با ساختمان مجلس باشکوه، خیابان‌های مملو از توریست و دیگر ساختمان‌ها احاطه شده است که توانسته‌اند میراث معماری چند صدساله خود را حفظ کنند.

تور مجارستان

هزینه‌ تور مجارستان به عواملی همچون زمان سفر، مدت زمان اقامت، هتل انتخابی و... است. قیمت تورها براساس نرخ پرواز، نرخ هتل و هزینه‌ اخذ ویزا محاسبه می‌شود. البته نرخ ویزای توریستی مجارستان حدود 60 یورو است. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که تور مجارستان را باید بین 1 تا 3 ماه قبل از سفرتان بخرید، چراکه شما نیازمند دریافت ویزا هستید و باید 21 روز کاری را برای اخذ ویزا در نظر بگیرید.

شاید از خودتان بپرسید که برای داشتن سفری ارزان به مجارستان چه روش‌هایی وجود دارد. خوب باید بگوییم که انتخاب هتل‌های لوکس قیمت تور شما را بالا می‌برد. اگر دوست دارید تنها سفر کنید می‌توانید هاستل رزرو کنید، ولی خبری از صبحانه و ناهار نیست شما خودتان باید آستین‌هایتان را بالا بزنید و غذا درست کنید. اگر هم گروهی سفر می‌کنید بهتر است یک آپارتمان اجاره کنید و هزینه را بین خودتان تقسیم کنید. چنانچه شما در فصل زمستان به بوداپست سفر کنید درست است که سرما ممکن است کمی آزاردهنده باشد، اما در عوض در هزینه هتل و هواپیمایتان تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌شود. در آخر هر چقدر تعداد شب‌های اقامت‌تان را کمتر کنید به‌طبع هزینه کمتری هم پرداخت می‌کنید.

رزرو تور مجارستان و بلغارستان

برای رزرو تور بلغارستان وتور مجارستان تنها کافیست از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان سفریار تماسبرقرار کنید. مشاوران سفر این مجموعه شما را از آخرین قیمت تور بلغارستان و مجارستان آگاه می‌کند و هماهنگی‌های لازم را جهت یک سفر مناسب و مقرون به صرفه انجام می‌دهند.