روستای شانجان کجاست

روستای شانجان در 51 کیلومتری تبریز، یکی از مدرن ترین روستاهای ایران است که از قدمت بسیار بالایی نیز برخودار است. این روستای تاریخی در 5 کیلومتری شهر شبستر در استان آذربایجان شرقی است. شانجان به مناظر سرسبز و خارق العاده اش شهره است و به علت نزدیکی به پارک جنگلی میشو یکی از پرطرفدارترین روستاهای هدف گردشگری استان آذربایجان شرقی است. این روستای بسیار زیبا در دامنه کوه میشو قرار گرفته است و بر طبق گفته های اهالی و ریش سفیدان روستا قبلا درست در دامنه کوه قرار داشت اما به سبب زلزله ای مهیب به کلی ویران می شود و اهالی روستای جدید را کمی آنطرف تر از روستای قبلی بنا می کنند.

این جاذبه نزدیک را از دست ندهید : بندر شرفخانه ارومیه 

 

روستای شانجان شبستر

این روستای زیبا خانه های مدرن و قدیمی را در کنار یکدیگر دارد و در حیاط اغلب خانه ها درختان میوه سر بفلک کشیده اند. مردم شانجان در منطقه به سخت کوشی شهره اند. مزارع وسیع و باغات متعدد شانجانی ها نشان از عزم جدی آن ها در آبادانی و کشت و کار است. باغات وسیع به، گرد، فندق، بادام، سیب و ... همه و همه در کنار هم مناظر بی بدیلی را خلق کرده اند. مردم روستا با اهتمام اهالی شانجان تمام کوچه ها و خیابان های روستا و مسیر منتهی به باغات را سنگ فرش کرده اند. در این روستا مسجد، مدرسه، صندوق قرض الحسنه، درمانگاه، مخابرات، سالن جتماعات، مکانی برای برگزاری مراسم، مرکز نظافت روستا، گاوداری و .... تاسیس شده است. اهالی روستا در زمینه صنعت نیز بسیار فعال و پویا هستند و چندین واحد تولیدی، کارگاه ها و کارخانه ها، گلخانه، مراکز پرورش زنبور عسل و ... در نزدیکی روستا احداث شده است.

این جاذبه دیدنی نزدیک را از دست ندهید : آرامگاه شیخ محمود شبستری

روستای شانجان به سبب نزدیکی به دامنه کوه میشو دارای آب و هوایی کوهستانی و مطلوب است. این روستای زیبا علاوه بر باغ های بسیار زیبا و خوش منظر، چشمه های آب متعددی دارد. اطراف ارتفاعات میشو نیز با انواع درختان چنار، تبریز، نارون و ... چشم انداز بسیار زیبایی دارد. در ارتفاعات میشو انواع گیاهان دارویی و سبزی های کوهی نیز یافت می شود که در فصل بهار طرفداران بسیاری دارد. یک رودخانه پرآب نیز از نزدیکی روستا عبور می کند. روستا شانجان یک زیارتگاه دارد که بر روی تپه امامزاده قرار دارد. در حفاری های انجام شده در روستای تخریب شده آثار متعددی کشف شده است و علاوه بر آن وجود سنگ قبرهای چند هزار سال نشان از قدمت بالای این شانجان دارد. روستای شانجان یکی از تفرجگاه های اصلی مردم شبستر نیز هست. این روستا در بهار و تابستان مناظر بسیار دلگشایی دارد و در پاییز بیشتر به یک معجزه شباهت دارد. زمستان این روستا نیز بسیار دیدنی است.

روستای شانجان شبستر

سفر خوبی را برای شما آرزومندیم